Mrs Brown hotspot Enschede
Studentenleven

Hotspot: Mrs. Brown

Leestijd Minuten

Soms kom je een hotspot tegen, die eigenlijk te hip is voor een bepaalde stad. In Enschede is dat zonder twijfel Mrs. Brown. Deze supermooie patisserie zit in de Walstraat, waar je sowieso alle verborgen pareltjes van de stad vindt.

Mrs. Brown zou niet weerstaan in een wereldstad als Parijs of New York, maar gelukkig waarderen Twentenaren deze hotspot ook. Eerst kon je bij de patisserie alleen terecht voor het afhalen van zoete verleidingen, maar sinds twee jaar kun je ook een plekje uitzoeken in de winkel zelf. Het interieur is heel licht en mooi, er zijn marmeren tafels en groene accenten, waardoor je je ogen uitkijkt.

Frans genieten

Maar waar de koffie- en theesalon echt in uitblinkt zijn de heerlijke gebakjes. Onze favoriet is het macarontaartje. Dit zijn de eerste Nederlandse macarons die kunnen tippen aan de versie van het welbekende Franse theehuis Ladurée. Ook hebben ze er heerlijke cheesecakes en is de high tea een aanrader. Hier krijg je naast zoete heerlijkheden ook een aantal hartige hapjes zoals quiches. Theetip: bestel de champagnethee. Klinkt misschien apart, maar de smaak is heerlijk. Zeker op een warme dag.