people-3356781_1920.jpg
Studentenleven

Dit kun je deze zomer doen als je vakantie en festivals niet doorgaan

Kiki Hannink.jpeg
Kiki Hannink Leestijd Minuten

Het is zomervakantie en dat betekent dat je veel tijd hebt om leuke dingen te ondernemen! Vanwege het coronavirus dit jaar waarschijnlijk geen festivals en verre reizen voor jou, maar er zijn gelukkig nog steeds genoeg leuke activiteiten om te doen. Daarom zeven tips voor een geweldige coronaproof zomervakantie!

De Nederlandse corona-aanpak is erop gericht het virus maximaal te controleren, de zorg niet te overbelasten en kwetsbare mensen in onze samenleving te beschermen. Neem daarom altijd de maatregelen van de Rijksoverheid in acht.

Barbecue in je tuin

Organiseer een barbecue met je huisgenoten, familie of een klein groepje vrienden. Koop lekkere boodschappen en haal de barbecue uit de schuur. Muziekje aan, cocktail erbij en je kunt je de hele middag/avond vermaken. Houd echter wel de 1,5 meter afstand als je niet uit hetzelfde huishouden komt!

Dagje Nederlands strand

Door alle reisjes die je de afgelopen jaren maakte ben je Nederland misschien een beetje vergeten, maar ook Nederland heeft prachtige stranden. Maak een reisje langs de Nederlandse kustplekken voor een op en top vakantiegevoel!

Roadtrip

Reizen met het openbaar vervoer en het vliegtuig kan in Corona tijd best lastig zijn, maar als je een eigen auto hebt of een van je reisgenoten een auto heeft, kun je samen met de auto een tripje maken. Stippel een route in binnen of buitenland uit en maak mooie herinneringen!

Dagje wellness

Ben jij echt toe aan het vakantiegevoel? De hele dag relaxen, zwemmen en tropische tempraturen? Breng dan eens een bezoekje aan een wellnesscentrum en kom helemaal tot rust.

Nieuwe taal leren

Misschien heb je je reis naar Mallorca een jaartje verschoven en heb je nu een lege agenda. Dan kun je in de zomervakantie Spaans gaan leren, heel handig als je volgend jaar een leuke Spaanse dame of heer tegen het lijf loopt. Ola guapo!

IJs-vijfdaagse

Nu je in Nederland blijft deze zomer mis je Italiaanse gelato’s natuurlijk heel erg. Niet getreurd, in Nederland hebben we ook goede ijssalons! Probeer elke dag eens een andere smaak bij de ijssalon om de hoek. Maak een reis van smaken en dan weet je volgend jaar precies welke smaak je het best kan nemen in Italië!

Hella cash

Als je geen zin hebt om een taal te leren, kun je die lege agenda ook vullen met werken! Lees ons vorige artikel over originele vakantiebaantjes. Van het geld kun je leuke dingen doen of sparen voor je vakantie van volgend jaar!

Ontdekkingstocht

Ga jij altijd naar hetzelfde koffietentje? Altijd shoppen in Enschede? Ga dan eens naar een nieuwe stad of probeer eens een ander tentje uit. Misschien is het tentje verderop eigenlijk veel leuker en zo voelt het ook een beetje als vakantie, omdat je nog niet weet wat er op de menukaart staat!

Bonustip: Student Creator bij Saxion

Lijkt het jou ook leuk om met mensen in gesprek te gaan en boeiende evenementen te bezoeken, en deze verhalen vervolgens op papier te zetten? Of sta jij met gemak voor camera te presenteren en vind je dit ook leuk om te doen? Voor komend schooljaar zijn we weer op zoek naar nieuwe Student Creators! Ben je geïnteresseerd, stuur dan een mail naar onderstaand mailadres en vertel waarom dit dé bijbaan is voor jou.

nieuws@saxion.nl
Kiki Hannink.jpeg

Kiki Hannink

Kiki Hannink studeerde Creative Business bij Saxion en ontdekte zo haar passie voor schrijven. Graag deelt ze de verhalen van ambitieuze mensen om studenten te inspireren én haar eigen nieuwsgierigheid te voeden.