automobile-5330343_1920.jpg
Studentenleven

Vier keer coronaproof vakantiewerk voor tijdens de zomer

Kiki Hannink.jpeg
Kiki Hannink Leestijd Minuten

Als student heb je altijd geld tekort en van je stufi blijft aan het eind van de maand ook niet veel over… Maar het is bijna zomervakantie, dus dan heb je zeeën van tijd om te werken! Daarom een lijstje met originele én coronabestendige bijbaantjes voor studenten.

Bijles geven

Basisschool- en middelbare schoolleerlingen hebben tijdens de coronacrisis minder aan school gewerkt, veel ouders zijn daarom opzoek naar studenten die hun kinderen kunnen helpen. Er bestaan veel websites waar je je kunt opgeven om bijles te geven, waaronder de Bijlesmeester. Je kan bijles geven in de vakken die je zelf goed begrijpt en je kan zelf kiezen welke dagen jou handig uit komen om te werken. Soms kun je zelfs bijles geven via skype, dus dan kan je ook nog eens lekker thuisblijven.

Porsche rijden

Via autoafleveren.nl kun je auto’s van a naar b rijden. Je reist terug naar huis met het openbaar vervoer en je wordt betaald vanaf het moment dat je van huis vertrekt tot je weer thuis bent. Het komt vaak voor dat je in mooie auto’s mag rijden of op bijzondere plaatsen komt. Je bent dan een echte studentchauffeur en je wordt dus betaald om in auto’s te rijden of in de trein te zitten!

Een eigen bedrijf

Als je een goed idee hebt of ergens in uitblinkt, kan je als student ook een eigen bedrijf beginnen. Misschien leer je wel iets tijdens je studie waar je gelijk al geld mee kan verdienen: computers repareren, kleding op maat maken. Maar het kan ook een eigen (online) winkel zijn, bijvoorbeeld met zelfgemaakte sierraden.

Vertaler

Spreek jij naast Nederlands ook nog een andere taal vloeiend? Dan kun je daar geld mee verdienen! Er zijn veel websites waar je je kan opgeven om teksten te vertalen. Vooral als je voor je studie bijvoorbeeld Engels of Spaans leert is dit een handige manier om geld te verdienen.

Bonustip: Student Creator bij Saxion

Lijkt het jou ook leuk om met mensen in gesprek te gaan en boeiende evenementen te bezoeken, en deze verhalen vervolgens op papier te zetten? Of sta jij met gemak voor camera te presenteren en vind je dit ook leuk om te doen? Voor komend schooljaar zijn we weer op zoek naar nieuwe Student Creators! Ben je geïnteresseerd, stuur dan een mail naar onderstaand mailadres en vertel waarom dit dé bijbaan is voor jou.

nieuws@saxion.nl
Kiki Hannink.jpeg

Kiki Hannink

Kiki Hannink studeerde Creative Business bij Saxion en ontdekte zo haar passie voor schrijven. Graag deelt ze de verhalen van ambitieuze mensen om studenten te inspireren én haar eigen nieuwsgierigheid te voeden.