Zorginnovatie.jpeg

Alumnus Menno won met Moovd de Nationale Zorginnovatieprijs

Kiki Hannink.jpeg
Kiki Hannink Leestijd Minuten

Alumnus Menno Kamphuis (op de foto vierde van rechts, helemaal achteraan) studeerde in 2018 af aan de opleiding Facility Management en een jaar eerder begon hij samen met zijn broer Sander al zijn eigen bedrijf: Moovd. Daar ontwikkelen ze digitale therapieën voor verschillende segmenten in de gezondheidszorg en vorige week wonnen ze daarmee de Nationale Zorginnovatieprijs 2021. “Het opent veel deuren voor de toekomst.”

Hoi Menno, wat doen jullie precies met Moovd?

“Bij Moovd werken we elke dag aan digitale therapieën om mensen met mentale problemen een betere kwaliteit van leven te geven. Dit doen wij door het digitaliseren van twee wetenschappelijk gevalideerde behandelmethoden: Exposure en EMDR. Het digitale Exposure zetten we in bij trauma- en angstbehandeling, maar gebruiken we ook bij de begeleiding van cliënten met een verstandelijke beperking. Ook online EMDR zetten we in bij trauma- en angstbehandelingen. Binnen Moovd houd ik me voornamelijk bezig met alle commerciële activiteiten, de sales en de marketing.”

Waarom hebben jullie de zorginnovatieprijs gewonnen?

“De Nationale Zorginnovatieprijs wordt uitgereikt aan de innovatie die kansen biedt voor huidige en toekomstige uitdagingen. Gezien de schaalbaarheidskansen op de wereldmarkt, om ideeën verder te ontwikkelen door informatie te delen, was de jury ervan overtuigd dat het product een toegevoegde waarde zal hebben voor zowel patiënten als zorgverleners.”

Alumnus Menno over waarom hij met zijn bedrijf Moovd de Nationale Zorginnovatieprijs heeft gewonnen

Hoe vind je het dat jullie gewonnen hebben?

“Het opent vooral veel deuren voor de toekomst. Het is een erkenning voor wat we doen én we krijgen een keurmerk. Ook krijg je zo de mogelijkheid om het netwerk uit te breiden. Het prijzengeld is natuurlijk wel mooi meegenomen, maar dat was nooit het hoofddoel.”

Wat vind je het leukste van je werk?

“Het leukste vind ik om samen keihard te werken voor ons ultieme doel. En daar het juiste team omheen te verzamelen. Ik vind het mooi om daar samen met dezelfde drive aan te werken. Het zien groeien van je eigen bedrijf geeft veel energie en voldoening. Elke dag is anders, dat maakt het mooi maar ook spannend tegelijk.”

Wat is je het meest bijgebleven uit je Saxion-tijd?

“De vrijheid! Die vrijheid is er veel minder als je gaat werken.”

Welke tips heb je voor studenten die ook een mooie baan willen?

“Goede vraag! Tijdens mijn studie heb ik nagedacht wat ik graag wilde doen. Toen ik dat voor mezelf helder had, ben ik ervoor gegaan. Dus zorg dat je goed nagaat wat je wil gaan doen en ga daar vol voor!”

Hulp nodig bij het opzetten van je onderneming?

Meld je bij het Saxion Centrum voor Ondernemerschap!
Kiki Hannink.jpeg

Kiki Hannink

Kiki Hannink studeerde Creative Business bij Saxion en ontdekte zo haar passie voor schrijven. Graag deelt ze de verhalen van ambitieuze mensen om studenten te inspireren én haar eigen nieuwsgierigheid te voeden.