Partnerbijeenkomst Grounded 31 januari 2024 5.jpeg

Partnerbijeenkomst Grounded met mooie studentresultaten

Op 1 juli vond in Deventer Schouwburg de derde partnerbijeenkomst van GROUNDED plaats. De partners werden bijgepraat over de stand van zaken en initiatieven, studenten presenteerden resultaten van hun onderzoek en er was veel ruimte om met elkaar van gedachten te wisselen.

Geert gaf kort een toelichting op de de koers en de lopende initiatieven. Eén van die initiatieven betreft visualisatie van bodem en ondergrond, een subsidieaanvraag hieromtrent is inmiddels ingediend. Vervolgens vertelde lector Mettina Veenstra over de doelen en ambitie op weg naar een dataplatform, een samenwerking tussen GROUNDED en SPRONG-Groep DEMAND (zie bijlage). Hierna was er ruimte voor dialoog, vragen, kansen of ideeën. Gepitcht werd onder andere over een nieuw initiatief dat in het Rijsterborgherpark in Deventer (en in een nader te bepalen park in Den Haag) met behulp van sensoren de ‘verhalen van het park en de bomen’ in beeld moet gaan brengen: de Bomenluisteraar.

In de pauze was er een welkomstwoord door Lars Wijnhoud wethouder, bij de gemeente Deventer. Hij benadrukte o.a. de hoeveelheid aanwezige kennis en kunde in de Kien en hoe belangrijk deze Stadscampusontwikkeling is om dit samen te benutten.

Tijdens het laatste deel van de middag presenteerden 4 Smart Solutions studentengroepen, 32 studenten van verschillende opleidingen van Saxion, hun resultaten. Zij hebben in een half jaar tijd veel werk verzet en ons verrast met resultaten zoals de website voor het uitwisselen van bodeminformatie voor ruimtelijke ontwikkelaars.

We kijken terug op een goede inhoudelijke partnerbijeenkomst vol nieuwe kennis.