BIP.jpg

Forensic Urgencies - when CSI meets ER

Leestijd Minuten

Samen met Cooperativa de Ensino Superior Politécnico e Universitário en Erasmus Hogeschool Brussel heeft de opleiding Forensisch Onderzoek het allereerste Blended Intensive Program (BIP) georganiseerd met als thema 'Forensic Urgencies - when CSI meets ER'. Met 35 studenten van verschillende universiteiten met achtergronden in forensisch onderzoek en verpleegkunde was het een echt dynamische en interactieve week! Het programma omvatte boeiende lezingen en workshops, waarbij de kruising tussen forensische wetenschap en spoedeisende geneeskunde werd verkend. Het echte hoogtepunt? Onze samenwerking met de Twente Safety Campus, waar studenten hun kennis en vaardigheden op de proef stelden in een spannend casus. Het was een uitdagende maar buitengewoon lonende ervaring, waarbij studenten diep ingingen op echte forensische uitdagingen. Naast academische groei heeft deze week ook gezorgd voor een rijke uitwisseling van culturen en achtergronden onder de diverse groep studenten.