GROUNDED bij Slimme Stad Parade

Leestijd Minuten

Op 23 mei was GROUNDED aanwezig bij de Slimme Stad Parade! Collega’s Amar Klica, Meike Heijenk en Ronald Visser waren bij deze netwerkdag in Utrecht.

Tijdens de Slimme Stad Parade op 23 mei waren er diverse pitches te horen over onderwerpen gerelateerd aan de Slimme Stad. Van AI, gezonde wijken en snuffelfietsen tot data, bodem en de leefomgeving. Amar, Meike en Ronald verzorgden een pitch over GROUNDED: de kracht van het onzichtbare zichtbaar maken, en over onze samenwerking in Stadscampus de Kien Deventer.

Tijdens de pitch vertelden ze wat het onderzoeksnetwerk GROUNDED is en hoe we daarin samenwerken met verschillende lectoraten van Saxion, de Haagse Hogeschool en andere partners op het gebied van data, sensoren en de bodem. De Kien vormt voor ons een soort Living Lab waarin GROUNDED met partners en studenten werkt aan een duurzame toekomst voor bodemdata en onze leefomgeving.

Na de pitches volgde een verdiepingssessie waarin we verder discussieerden met andere deelnemers. Dat leverde nieuwe inzichten op, maar ook nieuwe partijen die graag met ons verder praten over de mogelijkheden op het gebied van onderzoek.

Daarnaast hebben we uiteraard veel geleerd over lopende projecten met mogelijke raakvlakken met GROUNDED, de Kien en andere onderzoeksprojecten van SAST. Kortom, een goede inhoudelijke netwerkdag vol nieuwe kennis en verbindingen!