Ervaringsverhalen over werken bij Saxion

Wil je weten hoe het is om te werken bij Saxion? Lees hier de verhalen!

Verhalen over werken bij Saxion

Jitske Tensen (Fotografie: Thomas Busschers) Corporate

Jitske werkt bij de Saxion Parttime School: ‘Het glas halfleeg of halfvol? Ik ben juist altijd op zoek naar de kraan!

Zelf studeerde ze ooit Bedrijfskunde. In deeltijd naast een fulltime baan bij de Politie en een druk privéleven. Het leerde Jitske Tensen iets over de “trechter waar deeltijders in kunnen belanden en doorheen moeten,” vertelt ze. En dus over hoe je dat deeltijdonderwijs ook anders in kunt richten voor studenten. Daar draagt ze nu zelf aan bij. Na een carrière van 27 jaar bij de Politie koos Jitske, na een aantal jaren bij andere organisaties, uiteindelijk voor de Saxion Parttime School, waar ze nu algemeen manager is: “Ik ben een bouwer: mijn passie is om mensen en processen bij elkaar brengen.”

Marieke van het Bolscher (Fotografie: Thomas Busschers) Corporate

‘Je hoeft echt geen tien jaar hetzelfde te doen bij Saxion. Dat heb ik al lang gezien’

Ze noemt zich een mens van het moment: een nuchtere aanpakker die dealt met de dingen zoals ze op haar pad komen. Maar toch omschrijft Marieke van het Bolscher zichzelf ook als iemand die goed naar haar gevoel luistert. Zo had ze precies in de gaten waarom ze “ja” wilde zeggen tegen de functie van managementassistent, toen ze vier jaar geleden solliciteerde bij Saxion. Hoe kijkt Marieke terug op haar stap naar het hoger onderwijs en… voelt ze zich er inmiddels thuis?

Philip Agteres (fotografie Thomas Busschers) Corporate

Philip vond verdieping en voldoening in zijn nieuwe baan bij Saxion

Na 24 jaar in het bedrijfsleven maakte Philip Agteres ruim een jaar geleden de overstap naar Saxion. Vanuit het Saxion Centrum voor Ondernemerschap (SCVO) legt hij nu de verbinding tussen het onderwijs en het werkveld, voornamelijk door het begeleiden van trainees. Philip: “Ik had de pure commercie wel gezien. Het werkgeluk ging achteruit. Nu haal ik weer veel voldoening uit mijn werk bij Saxion. Ik hoop onze trainees zoveel mogelijk van mijn eigen werkervaring mee te geven.”