Onze 5 lievelingshotspots van afgelopen jaar
Studentenleven

Onze 5 lievelingshotspots van afgelopen jaar

Elke week zet Roxanne (redacteur Saxion Nieuwsredactie) een leuke hotspot in de schijnwerpers. Het afgelopen jaar hebben we er dan ook een hoop verzameld. Het is lastig kiezen, maar dit waren de vijf favorieten!

1. Claudio’s IJssalon (Apeldoorn)
    Zeker met deze warmte is een ijsje heerlijk. In Apeldoorn is Claudio’s onze absolute favoriet. Met 48 smaken in de vitrine zit er sowieso iets voor je tussen. De huisgemaakte verleidingen zijn heerlijk. Zelfs de kenners zijn het daarover eens, want de salon werd zowel in 2017 als in 2018 genomineerd voor de titel ‘IJssalon van het jaar’.

2. Doppio Espresso (Enschede en Apeldoorn)
    Doppio Espresso is een hele fijne plek om je tentamens te leren of je project af te maken. De wifi is er stabiel en voor slechts 9,50 euro krijg je een complete lunch, bestaande uit een Italiaanse tosti met yoghurt-limoenmayonaise, een warme drank en verse jus.

3. Happy Tosti (Deventer)
    De nieuwste aanwinst van Deventer is Happy Tosti. Deze heerlijke hotspot serveert zowel zoete als hartige tosti’s. Leuk: een deel van de stoelen is vervangen door schommels en er werken mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Deze plek doet zijn naam eer aan!

4. Mrs. Brown (Enschede)
    Deze prachtige patisserie misstaat niet in een wereldstad als Londen, Parijs of New York, maar gelukkig vind je Mrs. Brown gewoon in Enschede. Hier eet je de allerlekkerste gebakjes van Enschede. Een echte aanrader is de high tea, waarbij je thee naar keuze geserveerd krijgt en een selectie van hartige en zoete lekkernijen.

5. Haven Oost (Deventer)
    Deventer heeft helaas geen Doppio, maar ze hebben wel een andere geweldige hotspot om te werken: Haven Oost. Hier krijg je versgebrande koffie in een hele inspirerende omgeving. Talentvolle kunstenaars showen hier namelijk hun werk. Extra fijn: de eerste verdieping is niet toegankelijk voor kinderen. Kun je in alle rust werken.