phoca_thumb_l_02.jpg
Studentenleven

Saxion-alumnus Mike Teunissen pakt gele trui in Tour

Wielrenner Mike Teunissen is na twee ritten in de Tour de France de drager van de gele leiderstrui. De voormalig Saxion-student is daarmee de eerste Nederlander die dat lukt in dertig jaar tijd.

(foto www.miketeunissen.nl)

Zaterdag vond de start van de Tour de France plaats in Brussel en ondanks dat het de bedoeling was dat Teunissen ploeggenoot Dylan Groenewegen aan de eerste ritzege zou helpen, versloeg hij tijdens de laatste meters Peter Sagan in de sprint en pakte hij op die manier de eerste plaats in het klassement.

Ploegentijdrit

Teunissen was de eerste Nederlander die de gele trui wist te bemachtigen sinds Erik Breukink dat deed in 1989. Zondag won Teunissens team Jumbo-Visna de ploegentijdrit, dus ook maandag start hij in het geel. De derde etappe voert van het Belgische Binche naar Épernay in Frankrijk.

Saxion Topsport Academy

Teunissen studeerde van 2010 tot 2016 bij de Saxion Topsport Academy. Daar volgde hij Sportmarketing, een studieroute van de opleiding Commerciele Economie